Lustral’ın Yan Etkileri

Lustral’ın Yan Etkileri

Dünya Sağlık Örgütü’ne göre dünya genelinde 121 milyon insan depresyondan şikayetçidir. Tedavi edilmeyen depresyon alkol bağımlılığına, kalp hastalıklarına, anksiyeteye ve uyuşturucu kullanımına ve daha pek çok sosyal ve fiziki sorunlara neden olmaktadır. Depresyon tedavilerinde kullanılan ilaçlarda Zoloft olarak da bilinen hidroklorür içeren bileşenler vardır. Bu ilaçlar genellikle Lustral adı altında satılmaktadır. Depresyon tedavilerinde kullanılan bu ilaç herkes için uygun olmayabilir. Yan etkilerini doktorunuzla tartışarak kullanmaya başlamalısınız.

Lustral’ın Genel Yan Etkileri

Yapılan araştırmalara göre Lustral kullanan insanların ortalama %25’inde mide bulantısı ve baş ağrısı, %20’sinde ishal ve mide bulantısı, %10’unda ağız kuruluğu, baş dönmesi ve yorgunluk, %10’unda ise uyuşturucu kullanımı gibi yan etkiler görülmektedir. Ayrıca Lustral kullanımı erkeklerin %10’unda geç boşalmaya neden olduğu görülmüştür.

Lustral’ın Diğer Yan Etkileri

Lustral kullanımı ortak görülen yan etkilerin yanı sıra rahatsızlık verici bazı yan etkilere de neden olabilir. Bazı hastalarda iştahsızlık, hazımsızlık, kusma, deri dökülmesi, aşırı terleme, karıncalanma, sinirlilik, titreme ve cinsel ilgi azalması gibi çeşitli rahatsızlıklara neden olabilir.

İlaç Etkileşimleri

Lustral ile birlikte kullandığınızda istenmeyen yan etkilerin oluşmasına neden olan bazı ilaçlar vardır. Lustral, kan pıhtılaşması için kullanılan ilaçlarla birlikte kullanıldığında yan etkilerinin görülme olasılığı artar. Ayrıca Lustral’ı Pimozid ve Lityum gibi ruh sağlığı için kullanılan ilaçlarla birlikte kullandığınızda böbreklerinizin zarar görme olasılığı oldukça yüksektir.

Riskler

Lustral kullanımı düzensiz kalp atışı da dahil olmak üzere, çeşitli kalp-damar sorunlarına ve kalp krizine neden olabilir. Genellikle depresyon için kullanılan bu ilacın tik, koordinasyon eksikliği, istemsiz göz hareketleri ve konuşma güçlüğü çekme gibi çeşitli nörolojik ve psikiyatrik riskleri de vardır. Ayrıca düşük bir ihtimalde olsa Lustral kullanımı göz, böbrek, mide ve karaciğerde hasara neden olur.

İntihar Riskleri

Hastaların %1’inden bile az bir oranda görülmesine rağmen Lustral kullanımı intihar düşüncelerine neden olur. Lustral tedavisinin ilk 12 haftasında özellikle 18-24 yaş arasındaki insanlarda intihar eğillimi görülebilir. Lustral kullanımı, intihar riski nedeniyle tedavinin ilk birkaç ayında düzenli olarak kontrol gerektirir. Lustral kullanırken kendinize zarar verme veya intihar gibi olumsuz bir düşünceye kapılırsanız, derhal doktorunuza başvurun.

, ,

Lustral’ın Yan Etkileri İçin 13 Yorum Yapılmış

  1. sercan 23 Haziran 2012 #

    2 yıldır lustral kullanıyorum, çok kilo aldım. Bir anda bıraktım ama çok kötüyüm başımın içinde sanki bir boşluk var, sersem gibiyim. Bu ne zaman geçer?

    • kübra 16 Ağustos 2014 #

      Geçmiyor arkadaşım bende kullandım bıraktım bendede aynı his var şuanda. Bırakalı baya oldu ama yine de geçmedi. Sanki yaşamıyor gibiyim.

    • Selo 05 Aralık 2015 #

      Arkadaşlar ben de 3 sene kulandım lustral ama şükürler olsun bıraktım. Adamı sersem yapıyor, yaşayan bir ölü gibi yapıyor. Biraz iradenize sahip olun, korkunuzun üzerine gidin, beyniniz sizle oynamasın, siz onla oynayın. 2 senedir kulanmıyorum, tabii ki bıraktıktan sonra 1-2 ay sıkıntı oluyor ama sonra geçti bende.

      • ceyda 08 Aralık 2015 #

        Bu yazınız çok iyi oldu. Ben de uzun zamandan beri kullanıyorum, bırakmak için çabalıyorum. 1 hafta oldu, ara ara sıkıntı basıyor. Atlatacağım inşallah.

  2. fatma 27 Temmuz 2013 #

    Merhaba hocam ben 26 yaşındayım 17 gün önce depresyon tanısı ile lustral kullanmaya başladım halsizlik ve sürekli uyuma isteği hissediyorum ilacın yan etkisidir diye düşünüyorum bu ne kadar daha devam eder ve ilaç tam olarak olumlu etkisini ne zaman göstermeye başlar? Rabbime şükürler olsun ruhi sıkıntımda azalma oldu ama kafa olarak düzeltmedi henüz. Zamana ihtiyaç var sanırım. Birde bende varoluşumuzla ilgili düşünceler oluyor bunun depresyonla ilgisi var mı yoksa ciddi bir psikolojik rahatsızlık mı? Lustral bu duruma etkili olacak mıdır? Teşekkürler.

  3. sıto 28 Ağustos 2014 #

    Merhaba üç yıla yakın venwgis kullandım çok kilo aldırdığı için bıraktım. doktorum lustral verdi. İştahımı kesti ama inanılmaz halsizlik ve bas dönmesi yapıyor. Bu ilacı içtiğim sure boyunca böyle mi olacak yoksa zamanla geçer mi?

  4. gizem 20 Ağustos 2015 #

    Merhaba ben de 55 kiloydum, fit bir vücuda sahiptim. Psikolojik sorunlardan dolayı zayıfladım ve 45 kiloya düştüm. Hiçbir şey yakışmıyor bana, kiloya ihtiyacım var. Doktor bana lustral verdi 2 gün bulantı yaptı bitti bu sefer ishal başladı. Acil kiloya ihtiyacım var acaba kilo aldırır mı?

  5. asude bahar 07 Nisan 2016 #

    2011 de kullanmaya başladım. Bir buçuk yıl sonra bıraktım. Ancak 5 altı ay sonra şikayetlerim tekrarladı. Ve malesef tekrar başlamak zorunda kaldım. Şu anda hala kullanıyorum. Nasıl bırakacağım bilmiyorum :(

    • burak 02 Haziran 2016 #

      Sayın Asude Bahar: Hangi ilacı kullanırsanız kullanın eğer psikoterapi yoksa hastalık tekrarlar. Ayrıca terapinin yanında mutlaka hobiler edinmelisiniz ve en önemlisi de iç seslerinizin farkına varıp onları düzene sokmalı, durdurmalısınız. Geçmiş olsun.

  6. yesim 22 Haziran 2016 #

    2 yıldır prozac ve lustral kullandım, doktora danışmadan. 1 ay önce bıraktım, pek bir yan etkisini görmedim, sadece eskisi gibi strese girip mide ağrıları başladı. Öte yandan antidepresan kullanırken hiç uyuyamıyordum, şimdi rahatlıkla günlerce uyuyabilirim:))

  7. Esma 15 Ağustos 2016 #

    Ben yaklaşık 8 aydır lustral 50 mg kullanıyorum, son 10 gündür kalp ve sırt ağrısı yaşıyorum. Bilgisi olan var mı acaba lustralin böyle bir yan etkisi var mı?

    • Firat 01 Eylül 2016 #

      Aynı sorun şu an bende de var, kalbimin tam ortası sıkışıyor, sırtıma vuruyor, kalp için iyi değil bu ilaç, bunu anladım.

  8. Yunus 17 Ekim 2016 #

    Kalbinde çarpıntı, aritmi, sıkıntı şikayetleri olanlar sakın bu ilaca bulaşmayın. Tansiyonu yükseltebiliyor, çok dikkatli olun hele abilify gibi bir antipsikotik ile kombine verilirse o doktorun hekimliğinden şüphe edin, hemen oradan uzaklaşın. Kullanmaya devam ederseniz, acilde gözünüzü açarsınız. Çok tehlikeli bir ilaç piyasadan toplatılması gerekiyor.

Bir Cevap Yazın